سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

102/11/25
3:1 ع

وان یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدار کشور ترکیه است که در شرق استان وان و در 5 کیلومتری ساحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. این شهر که مرکز استان وان است از شمال و غرب به دریاچه وان، از جنوب به کوه آرتوس و از شرق نیز به کوه‌های مرتفع سیاه کوه و اِرک منتهی می‌شود. مساحت شهر وان به 1938 کیلومتر مربع می‌رسد و جمعیت آن نیز طبق آخرین سرشماری در سال 2010 بالغ بر 370 هزار نفر تخمین زده ‌شده که امروزه این میزان جمعیت به حدود 600000 نفر نیز می‌رسد. مردم این شهر از قومیت‌های ارامنه، ترک‌ها و ترکمانان هستند و به زبان ترکی استانبولی و کردی کرمانجی صحبت می‌کنند.

تاریخچه تور وان

وان ازجمله شهرهای کردنشین ترکیه محسوب می‌شود که در گذشته محل سکونت ارامنه بود. این شهر در هزاره اول قبل از میلاد ابتدا به‌عنوان پایتخت پادشاهی اوراتو به شمار می‌رفت و بعدها به‌عنوان مرکز پادشاهی اسپوراکان ارمنی انتخاب شد. در طی سال‌های بعد و در نیمه اول قرن پانزدهم میلادی در پی جنگی که بین امپراتوری صفوی و امپراتوری عثمانی به راه افتاد در نهایت وان در سال 1502 به تصرف صفویان درآمد. پس از سال‌ها جنگ و درگیری سرانجام جنگ دو کشور ایران و عثمانی در سال 1555 با مشخص شدن مرز این دو کشور به پایان رسید و وان بخشی از ترکیه شد. امروزه وان به یکی از شهرهای پرطرفدار ترکیه تبدیل شده است. یکی از دلایل محبویت این شهر گذشته از جاذبه‌های دیدنی وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم زرد و یک‌ چشم آبی در این شهر است که بسیار زیبا و دیدنی هستند.

 تور وان یکی از شهرهای زیبا و تاریخی ترکیه است. این شهر قدمتی بالغ‌بر سه هزار سال دارد و به واسطه تاریخی غنی، دارای اماکن تاریخی و باستانی فراوانی است. علاوه‌بر آثار تاریخی این شهر جاذبه‌های طبیعی و تفریحی بسیاری دارد که سالانه مقصد مسافران بسیاری از اقصی نقاط جهان به‌ویژه کشور ایران است. وان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و به سبب همین موقعیت جغرافیایی که دارد از نظر آب‌وهوا به شهر چهار فصل معروف است؛ بنابراین سفر به وان در هر فصلی و یا هر زمانی جذابیت خاص خودش را دارد.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ